Telefon   +48 784 722 675

Telefon   +48 604 888 352

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak wynająć kontener na czas remontu?

Remont nie jest łatwą sprawą. Zawsze jest ogrom pracy. Wszędzie pył, brud i bałagan. Jakby tego było mało, trzeba usunąć gruz. Jeśli przeprowadzamy mały remont, sprawa nie jest problematyczna. Jednak przy generalnym remoncie, kiedy usuwamy stare płytki, wymieniamy armaturę, instalacje hydrauliczne, zmieniamy panele, wyburzamy ściany, wstawiamy nowe okna i drzwi, mamy sterta odpadów i gruzu do usunięcia. Nie możemy tego typu śmieciami zapełnić pojemników, ale musimy zamówić kontener na odpady pobudowane. Rodzaj pojemnika na odpady musimy dobierać w zależności od tego, jakie są śmieci do wyrzucenia. Remontując mieszkanie w kamienicy, zamawiamy wywóz gruzu i śmieci w jednym kontenerze. Nie zawsze jednak sprawdzi się takie rozwiązanie.

 

Zamawianie kontenera na śmieci poremontowe

Wyrzucanie odpadów po remoncie, do zwykłego pojemnika na śmieci po pierwsze jest niedozwolone, a po drugie się nie zmieszczą. Dlatego konieczne jest wynajęcie kontenera. Musimy skontaktować się z wybraną firmą np. skorpion-kontenery.pl, podać adres, rozmiar kontenera i okres, na który pojemnik jest nam potrzebny. Możemy skorzystać z wynajmu długoterminowego lub na godzinę czy dwie. Jeśli mamy odpady przygotowane do wyniesienia, w ciągu godziny uporamy się ze śmieciami. Składamy więc zamówienie i kontener dostarczony zostanie na miejsce. Remontując dom, potrzebujemy więcej czasu na wyniesienie odpadów do kontenera. Jeden pojemnik może nie wystarczyć.

Kontener na odpady to podstawa

Jeśli mamy mały remont, pozbycie się odpadów nie jest problematyczne. Mieszkając w bloku, usuwając meble z mieszkania, możemy zgłosić do spółdzielni i raczej nie ma problemu z wywiezieniem. Przy większym remoncie, jest znacznie trudniej, bo postawienie kontenera wymaga zajęcia chodnika, ulicy lub trawnika, musimy uzyskać pozwolenie od odpowiedniego organu. Zajmijmy się wcześniej formalnościami, żebyśmy skupili się na remoncie, nie na śmieciach. Na prywatnej posesji mamy ułatwioną sprawę, ponieważ kontener nikomu nie przeszkadza. Nie łudźmy się, że wywieziemy tego typu śmieci na wysypisko lub w inne miejsce. To bardzo ryzykowne, bo kiedy ktoś nas zauważy, będziemy obciążeni karą. Lepiej nie ryzykować.

Rozmiar kontenera

Rozmiary kontenerów są różnorodne. Możemy wynająć mały kontener o pojemności 1,7 metra sześciennego lub wielki o pojemności kilkanaście metrów sześciennych. Przy remoncie mieszkania, wystarczy mały pojemnik. Zanim zamówimy kontener, powinniśmy przemyśleć, jaki faktycznie będzie niezbędny. Domawianie kolejnego, będzie zbędnym wydatkiem. Do kontenerów na tzw. czysty gruz możemy wrzucać odpady z cegły, betonu i ceramiki. Do kontenera na wywóz odpadów budowlanych wrzucamy folie, tynki, płyty kartonowo-gipsowe, styropian, tapety, panele i inne śmieci. Firma zabiera pojemniki i utylizuje we własnym zakresie. Jeśli mamy problem z załadowaniem kontenera, możemy zlecić również załadunek, za dodatkową opłatą.

Cena za wynajem kontenera

Kontener na gruz wypożyczymy od firmy zajmującej się transportem i recyklingiem odpadów. Przedsiębiorstwa działają w wielu miejscowościach, więc z wynajmem na ogół nie ma problemu. Jeśli przykładowo wynajmujemy na dwa dni, musimy trzymać się terminu, bo każde przedłużenie wiąże się dodatkowymi opłatami. Napełniony kontener odpadami firma od nas odbiera i później utylizuje. Ceny za wynajem kontenerów zależą od danej firmy, ale kształtują się w granicach 300 zł. Musimy liczyć się z tym, że kontener będzie nam potrzebny na początku remontu i na pewno pod koniec prac. Zawsze pozostają śmieci, odpady po farbach, cemencie, narzędzia budowlane, odzież robocza, listwy, kawałki glazury, kartony po produktach itp.